Susu untuk Ibu Mengandung :) Eyh, breastfeeding pun boleh...


Advertorial 48hours. Please scroll down for latest updates :)

Hello mommies! Hari ini I nak cerita tentang "Susu Ibu Mengandung." I rasa ramai pregnant moms yang selalu google terms ni kan? Sebab itu antara keyword yang kerap ada dalam blog ShilaShower jugak, ehehe...Agaknya masa pregnant Adam Haris dulu I rajin buat review serba serbi tentang barang-barang baby and many other pregnancy related stuff, so blog posts tu sampai sekarang berguna untuk ramai ibu di luar sana :) 1st mommies especially lah kan.

Dan sebetulnya, sebelum mengandungkan Adam lagi I dah minum susu untuk ibu mengandung nih. Ada I tulis dekat sini. Kira macam nak prepare body siap-siap, biar cukup khasiat segalanya. Yang paling utama mestilah folate. Nama pun first time, tahap kerisauan tu macam-macam, so awal-awal lagi dah minum susu ni dengan harapan dapat beri cukup folik, kalsium and iron untuk baby nanti. :)

Mula-mula tu cuba 2-3 brands tapi akhirnya I settled for Anmum Materna. Rasa tu ok lah, sedap untuk diminum, not too sweet yang pentingnya. Bab rasa ni susah nak justify sebab some people yang memang tak gemar susu, bagi rasa apa pun dia takmau minum, hehehe...
Ini stok sebulan zaman pregnant Adam dulu hehe...

Yang ni packaging latest, cari yang macam ini di supermarket.


Lagi pun in the only brand yang clinilcally tested :) Kita takdak experience, mestilah pilih apa yang paling diyakini ramai. Yang kalau dari 10 orang yang I tanya, 8 mesti jawab Anmum. So Anmum lah pilihannya. 


Pertama, because it provides 100% daily folate requirement dengan hanya meminum 2 gelas susu sehari. Folate is the keyword ya? Sangat-sangat penting untung semua ibu mengandung.

Kedua, sebab bila dah belek-belek and compare between labels, secara peribadi I berpuas hati dengan nutrisi dalam Anmum Materna. Lagi-lagi hit points bila ada DHA and Gangliosides yang mana sangat penting untuk perkembangan otak. Ha, jangan ingat brain development start bila baby dah lahir okels? It starts as early as 27 days after conception, tu yang I semangat nak consume perkara berkhasiat supaya InsyaAllah baby yang keluar nanti sihat dan bijak.

Ketiga sebab susu ni provides calcium and iron yang secukupnya dan yang keempat sebab harga berpatutan, berpadanan dengan bajet dalam poket macam tuh, hihihi....

Hasilnya?

Adam Haris :) Hahaha! Ya, anak ini sungguh sesuatu. For those who knows Adam, mereka tahu apa yang I maksudnya :P Well, I tak kata minum Anmum Materna confirm anak terus bijak because brain development ni perlu diransang berterusan, TAPI, sekurang-kurang I telah pilih untuk mulakan dengan perkara yang baik :) InsyaAllah lepas ni bila dah bersedia nak tambah ahli keluarga, I nak start minum Anmum Materna again. 

Cuma masa Aiman I tak prepare awal-awal :'( Sebab itu macam di luar jangkaan. Hahaha! Omputih kata, accident case. :P 

ShilaShower
0 Comments

No comments:

Post a Comment

feedburnerfacebooktwitteremail