Happy anebeseri sayang~~~


assalamualaikum WRT..

bertemu kembali dalam rancangannnn......~~~~~.....( hang pikiaq la sendiri noooo)hehehe....(bang bil pinjam trademark satnaaa...)

Hari ni spt yg suma sedia maklum (sbb latest post shila) adalah our 1st official enevesery...haaa!! sbb apa ada perkataan official..??? sbb sblm nih dok wish enevesry couple jer....kali ni mmg enevesery kawen yg btoi2...rasa teruja plak aku....hehehe

perasaan bersyukur pada tuhan yg tak terhingga atas pemberianNYA kepada ku seorg isteri yg cukup memahami, penyanyang, pemurah ( itu yg penting hikhik), pe, pe, pe, pe...dan pe lagik...& alhamdulillah kurniaan rezekimu memberi kami seorg cahaya mata yg sihat & sempurna...segala puji bagi MU tuhan sekelian alam....alhamdulillah...

shila: i'm so sorry syg coz lately nih nana mmg sibuk gila dgn kerja .....smpai hari sabtu pon terpaksa pergi business seminar kat subang jaya...but sesungguhnya nana tak penah lupa kat u...

tah pasai pa la ni aku teringat kisah aku ngn shila dolu2 membuatkan aku tertouching skit...pertemuan yg tak sampai sebulan terus sampai ke jinjang pelamin...bila teringat kisah boleh tersenyum sorg2...serius beb aku tgh senyum skrg nih...sambil shila dok tidoq kat atas katil ngn adam..aku plak la ni tgh dok tidoq kat bawah sbb al-maklumla tgh pantang.....nasihat dr org2 tua kalau pompuan pantang tak BOLEH...NO NO No....JGN dok gatai tidoq skali...aku pon heran gak pasai pa...tak paham aku...ala kami sbg laki pon paham la,bkn takat bini ja pantang, kami pon kena jugakkan...tapi takyah la sampai kena tidoq jauh2...nak gak aku tanya Mak yam tp aku risau gak tak pasai2 sampai bulu ayam kat tgh blakang aku......

sikit aku nak reverse kenangan dulu...sebenaqnya aku ngn shila jumpa kat KMNS...satu practikum tp tak penah becakap...ala besala control ensem & ayu tp padahai 2-2 dok bekenan....tp jodoh kami kat KMNS tak panjang,shila kuaq sebulan pastuh sbb dpt offer msuk MMU...aku??? masih di sana meneruskan pengajian aku yg tak berapa mengaji....teringat waktu study dulu sedih siot...dgn duit tak dak,nk makan pon berkira gila...aku teringat keadaan paling teruk sewaktu bulan puasa aku d metrik dulu...sebulan beb aku ngn kawan aku si tanjung tak pi klas sbb gabungan duit kami hanya mampu makan di waktu berbuka ja...itu pun maggi sebungkus sorg,dimasak sekali dlm baldi basuh baju kepunyaan repsol hahaha... share 2 org...sahur??? sorry takdak duit...mmg cukup2 ja sebulan waktu tuh...so supaya kami tak lapaq tgh hari kami bantai tidoq sampai ptg...klasss??? jgn harap nmpk batang idung kami....bangun tidoq ja dah masuk waktu berbuka dah...capai maggi settle...pastuh pi ngelinap cari bilik member kot2 ada lagi balance2 makanan lepa waktu buka td...mlm aku akan berjaga...study la konon..hampeh...sampai dekat2 nak subuh boommmm tidoq sampai ptg balik...aku ulang hari2 sampai la aku blk kg utk sambut raya...sedih siotss ingat balik waktu tuh...bae,fendi,bob,matzaim,tanjung,repsol, hehehe...ampa suma ingat dak??? (kalau ampa baca blog nih la..)

so nak dijadikan cerita...setelah lost contact ngn shila lebih kuarang 4-5 bulan...aku try nasib aku kot2 shila masih single & available...dicampoq plak aku waktuh tuh di panggil utk interview kadet pilot kat MAS, aku turun ke KL lumpuq dr kuala pilah dgn bangganya....ingt lagi bila aku call shila ajak kuaq deting for the 1st time kat KLCC...hahaha...malu siots kena reject...dia bleh kata takmau!!! no!! never!! & apa2 la perkataan yg sama waktu dgnnya...sedih siots...dia tak tau ka waktu tu...aku ulang....waktu tuh betapa ruginya kalau mereject mat kown...hahaha...lelaki dambaan..._ _ _ _ _ _...haaaa...pokcik tak sobut..ekau sumo hok sobut...haa..kiro botoi la apo hok ekau sobut tuh....hehehe

ehh...kira susah gak la aku nak ngorat si shila nih...kalau org dolu2 kata sanggup meredah lautan api mendaki gunung yg tinggi la apa la...haaa...lebih kuarang la...tp aku nih tak la gila nak pi simbah minyak kat tengah laut pastuh cucuh api sambil berenang siap kuak kupu2 lagi panggil nama shila...semata2 nak tunjuk aku sayang kat dia....tuh bkn cinta namanya tuh GILA...aku punya kes lain sikit...takdak kena mengena ngn gunung laut suma nih...ceritanya begini....jeng2..!!!

lps kecewa kena reject kluaq ngn shila, aku & Norman & mat Set...3 jantan pingitan nih pon lepak la kt KLCC sampai mlm siap kunci motor mat set hilang lagi mlm tuh....dlm dok cari kunci tuh,kami boleh dok pikiaq camna la strategi nak ngorat si shila nih...ehhh aku sorg na yg nak ngorat bkn 3-3 org dok nak masuk line...lepa aku punya advisor...disebabkan 3-3 sengai tahap cipan sakit dhyrea so keputusan takdak waktu tuh..jumpa ja kunci kami trus ke umah GMI kat cheras tumpang umah mat kismat...sbb malas balik shah alam..sampai di rumah mat kismat ....jeng2!!

aku pon tiba2 terlintas satu idea yg agakkkkk kurang bijak, bukan stkat kurang dah mmg tahap bangang mak enon dah nih...ada ka plak aku bleh pi call kawan baik shila si sue kat matriks KMNS nu bgtau kata aku accident....konon2 nya supaya info tuh sampai kat shila so dats shila mai jenguk aku la kat spital...alaaaa ala2 cita ALI SETAN tu...hehhee...tuh la bnyk sgt tgk TV...punya la bangang idea tuh..lps aku bgk call tuh baru aku tepikiaq kalau shila dapat tau pon dia nak mai tgk lagu mana??? spital mana aku nak sewa??? hahaha...last2 aku tutup phone...biaq konon2nya kritikal gila la...kritikal la sgt...

aku dah penin...nak call sue balik cam nampak bengong gila aku nih...so aku biaqkan tepon aku terOFF semalaman...

keesokkan harinya.....dengan kuasa ALLAH titik pertemuan kami terjadi, ondaway man nak antaq aku pi subang airport utk interview cadet pilot tuh, aku btoi2 terlibat dlm nahas kemlangan jalan raya di federal highway...tuh pon ngeri gak bila ingat...aku sampai ilang ingatan seketika....sampai la mat set & norman mai boh penampaq kat aku sekali eh berkali-kali jgk la baru aku sedaq....lps sedaq dgn baju tekoyak, muka bedarah tangan tepleot....aku gagahi jua cita2ku utk jadi pilot...tp cita2ku terkubur disitu...di ulang cita2 aku BKN aku yg terkubur...aku FAILED dlm 2nd interview cadet pilot tuh sbb kepala aku sakit & weng gila akibat dr accident ...sedih gila siots....yg paling aku terkilan sbb aku ada berjanji ngn mak yam utk aku bawak dia pi mekah naik flight yg mana flight tuh aku yg bawak....huhuh...nak teriak siotsss...makkkk chek mntk maafff nooooo....sempena hari ibu yg lps...

dr kejaddian tuh & apabila kompom aku accident, shila la yg banyak care kat aku...sikit2 antaq ubat..sikit2 antaq makanan...siap bil motor kawan aku yg aku pinjam hancuq dek accident tuh pon shila yg pinjamkan dulu...disbbkan mmg dr awai lagi aku dah jatuh cinta kat dia campoq plak caring & sharing yg dia tunjukkan kat aku trus aku tepon mintak declare...hahahhaa....dgn tak penah jumpa beb...selamber ada satu mlm tuh aku naik sheikh mana tak tau aku call dia mntk declare...aku bgk dia 2 pilihan jawapan A) YA ....B) TIDAK.... kena jawab mlm ni jgk..hhehehe

akhirnya shila jawab A hahahahaha...aku sonok sungguh mlm tuh nasib tak jadik gila...wayar short skit ja la....tuh yg jd camni nih smpai la ke la...

so kami kawan dr taun 2001 sampai la ke 2008 dan on 24 mei 2009 kami sah menjadi suami & isteri...syg u are the best women i ever met in this world...what ever happens, i will always beside u....we will face everything together.....happy enevesery semoga kita kekal bahagia ke akhir hayat....

lots of love
mat kown
ShilaShower
0 Comments

No comments:

Post a Comment

feedburnerfacebooktwitteremail