pengalaman labour room episode 2...episod akhir...


assalamualaikum w.r.t...
hehehe...sambung balik...

trima kasih la noo pd blogger2 yg komen positip2 ni...semngat nk ada blog sendiri...tp kawan chek "tokman" kata tak payah sbb satgi chek dok gila meroyan ngn blog nih habis suma kerja xjalan...padahai dia jeles sbb dia rabun IT...ehh bkn stakat rabun buta kot...email pon suh aku bukak....alasan baikk puuu nyaa ang nooo...ka ang ngulaq takmo buat proposal haaaa????

sorry la sbb mlm episod 1 tu aku xdan nak tulis sampai abis sbb ramai mai umah tgk baby...alhamdulillah ramai yg kata baby comei...( besala mcm pak dia) hikhikhik....eh bkn cam pak dia saja macam MAMA dia gak dolu2...pergghhh kecik2 lagi dah pemes....habis suma org mai dok tangkap gambaq dia...nak gak pak dia possing tp nak wat camna....pak tak laku dah....tp kadang2 tuh saja aku dukung adam so lepa nak tangkap gambaq adam kena la tangkap gambaq aku skali...hehehe...(tip utk bapak lps anak keluaq utk interframe dlm gambaq....)

ok smbg pasal xperience chapter 2....(last episode...)...eh chapter tak sonok...season 2 la...season finale...mcm smallville tuh...perghh lama siots tak tgk cita tu..haaaa...sblm tuh satu lagik lupa nak pesan pada bapak2...jgn lupa bwk charger tepon sbb mmg kompom tepon ampa semua akan habis bateri..kalau nak harap tepon bini kompom tak jumpa cari...tah kemana hilang dah...lgpon kebanykkan bini pakai prepaid so...kesian la satgi abih kredit...yg kita pakai line ni bagik la amal jariah sikit kan2???tapi tolong pi bayaq bil2 yg outstanding tuh dulu na...satg nak sms pon x lepas...lgpon ampa suma akan berasa excited yg amat sangat bila baby kuaq...kompom nak tangkap gambaq...dah tak main dah sms2 nih...zaman firaun dulu bleh la..la ni MMS trus..bkn setakat gambaq baby ja aku MMS aritu skali ngn gambaq nurse doktor sampai ke misi2 dlm spital tuh aku antaq pi kat mak pak aku kt kg...ehh silap kat atas highway sbb lepa ondaway mai KL tgk adam..dalam pada masa kecederaan itu juga saya masih sempat untk mengMMS anak saya ke celebriti look alike...ala yg mcm org slalu wat kat friendster tu...ternyata target aku tak lari walau seinci...aku dapat reply dr celebriti look alike tu gambaq padanan dengan wajah adam...jeng2 jeng...teka...???( dah2 yg ni aku muhung naa...jgn pecaya..saja menokok tambah cerita panglipulara tp yg lain tuh serius beb tak tipu)


ok sambung yg hari tu...mcm drama episod ASTRO CERIAAA...GENG BAS SEKOLAH plak aku rasa....sampai LR...aku tgk shila dok duduk, aku tnya shila "awat nih??" dia kata "sakit dah sampai bawah bang..."
aku kata balik kat dia tah2 nak keluaq dah pa?...dia angguk ja...aku pun masuk toilet basuh tangan...sambil aku dok basuh tangan tuh perut aku plak buat meragam...adoi time2 kritikal lagi mencemaskan nih la ang nak tekeluaq...bagik la baby aku keluaq dulu...tp panggilan pulau puaka itu amat menyiksakan...aku keluaq toilet capai tuala settlekan apa yg patut di settle & aku dengaq nurse masuk bilik... yg ni pengalaman aku paling best...(aku amik dr episod yg dulu so ampa suma tak yah susah2 nak pi refresh hehehehe)

sambil memasang microphone sonic telinga aku tepi pintu dlm toilet...aku dok dengaq tong! tang! tong! Tang! kat luaq...aku naik semak perut, xkan dok betukang plak kat luaq tu..aku nak gak gengaq lepa besembang tp xdengaq pon...(bayangkan duduk di atas bowl tuh sambil kepala dok letak tepi pintuh huh!!! jarang anak melayu boleh wat gitu...elergy aku mai balik,aku semak kepala sekali lagik....dlm 3-4 mnt la jugak dok dengaq tong tang tong tang tuh....aku tanya shila ( masih di dalam toilet ketika pertanyaan ini di usulkan)"shilaaaa....dah nak beranak kaaaa???" dgn selambernya shila jawab " a ah" adoila...dengan 2 intonasi jwapan dr shila tu,hilang trus sakit perut aku...waktu tuh aku mintak pospon lagik sekali kat nurse..."nurseee sat2 saya nak mandi sat nih tggguuuuuuu jgn buat lagik"...dlm hati dpt aku rasakan yg aku nih kadang2 tak btoi...dah la pospon utk induce shila isnin aritu...anak sampai nak tekeluaq lagi pon still can pospon haaa???..besa la md kown "ayat yg slalu shila kata kat aku.."huh~~~~ nurse kata ok cpat skit...keluaq toilet aku kata skali lagik kat nurse, "nurse...tolong la pospon sikit ja masa lagik...saya nak selesaikan solat isyak & solat sunat hajat sekejap...nurse dah pening kepala...tp aku tau alasan aku nih mcm mana ang nak tolak kan2???kena bagik jgk la...hehehe....muka shila dah kerut2...mcm dok kata iskh2 laki aku nih suka hati hang ja nak pospon2 noo...upanya2 yg dok tong tang tong tang tuh katil shila tuh lepa dok pasang besi2 kat tepi tangan ngn kaki supaya pompuan2 dpt support ketika nak beranak...ala mcm besi lepa letak utk arm wrestling tuh...ala2 gitu la jugak...

solat isyak aku kat ctu jugak selesai dlm labour room( tips: jgn lupa bawak sejadah & kain semayang yer bakal bapak2)....aku sambung solat sunat hajat 2 rokaaat supaya shila senang beranak...dlm rakaat kedua dlm sujud terakhir....waktu tuh aku rasa btoi2 dekat ngn ALLAH..meremang bulu tengkok aku beb...aku pejam mata mintak sangat2 supaya shila tak sakit sgt & kalau bleh transfer la sikit mai kat aku sakit tu...

selesai naik dr sujud tanpa disedari air mata jantan aku mula mengalir....perghh lama siot aku tak nangis...tp mmg la hati suami mana yg tak ter "touching"
bila tgk bini dok dlm keadaan mcm tuh.."kita punya pasal lepa yg nak tanggung sakit ".....

habis ja selesai solat....aku bangun ja dr tikaq sejadah aku tgk shila dah "onyomaq" dah.... aku dok tepi shila ja terus "getset"....aku pegang tgn dia trusssss "go"
mmg shila seorg pompuan yg hebat&kuat..aku btoi2 respect la kat dia...dia btol2 semangat utk adam...walaupon aku tau dia tak dak tenaga sangat sbb dia kurang tidoq pada smlm lagik..dia tetap relax sambil dibantu oleh nurse2 kat situ utk guide dia...bnyk kali jgk...aku cam nak mntk pospon lagi sbb aku tgk shila mmg tak larat sgt....tp she was great & paling aku impress,sikit jeritan pon tak keluaq dr mulut dia....mmg aku respect...nak kata sbb epidural aku rasa tak kot...sbb sblm shila deliver dlm pkl 10 malam lebih2 skit... ada sorg minah nih menjerit sampai satu floor dengaq sora.... mmg gerun jeritan dia....mgkn itu yg dikatakan bunyi jeritan batinku yg dipopularkan oleh alahyarham Tan sri P.ramlee...aku tanya nurse pompuan tuh amik epi ka tak?? dia kata amik...muka shila dah berubah...aku kata relax222...pompuan tuh saja buat gimik kat u tuh...dia saja cari publisiti murahan...hhehehe...padahal aku tau shila tau yg aku dok bg sedap ati dia ja...

waktu shila tgh nak deliver aku tgk muka shila dah beketaq2 & berpeluh2 ditambah plak ngn bermerah2 muka dia...huh~~ perasaan yg sukar utk aku ungkaikan dengan kata2...perghh skema ayat permakahan SPM bahasa melayu penulisan siotsss...mmg aku kagum dgn kekuatan perempuan ( aku merujuk pada shila la sbb pompuan lain aku tak penah teman waktu deliver tapi aku pasti semua perempuan mcm tuh...)
kita sbg lelaki nih aku rasa kita ni gagah perkasa & kuat la jgk tp bila tgk sendiri keadaan ketika itu....rupa2nya dalam kelembutan seorg perempuan terselit satu kekuatan hakiki yg sukar dijangkau oleh fikiran seorg lelaki..amoih bermadah la plak...argghhh malas nak tulis banyak2 dah...tepat jam 1.50 a.m jumaat 17 april 2009 lahir seorg zuriat dr keturunan MOHD FAKHRUDDIN BIN MD NOOR & NUR YURSILA BT MAT RANI...yg akan menjadi seorg yg berjasa kepada ibu bapa keluarga masyarakat bangsa negara & yg paling penting utk Agama....

kami menitiskan air mata melihat satu bukti kekuasaan yg MAHA ESA....
sambil kepala tunduk mengadah tangan tanda kesyukuran....

p/s: *kepada bakal bapak2 nnt jgn lupa sujud syukur ya!!!


Terima kasih ya allah kami bersyukur kepadamu di atas pemberian & kurniaan mu ini....

ya allah ya rahman ...ya rahhim...kau hiasi la anak ini dengan akhlak yg terpuji & kau jadikanlah dia dr golongan umat mu yg bersyukur, taat kepada kami sebagai ibu bapa & taat kepada mu sebagai pencipta yg agung....kami juga pohon kepada mu ya allah...jadikan dia umat mu yg solleh & suka membantu orang yg dlm kesusahan..
panjangkan umur dan dimurahkan rezeki kepadanya ya allah & jauhi la segala kebinasaan kepada anak ini ya allah...
....amin ya rabbal alamin.....


~~~~ Adam Haris Bin Mohd Fakhruddin...bapak & mama sentiasa menyayangi mu sayang....~~~

miju nal veron adib man bae: woi mai arr tgk anak menakan ampa sorg nih...mai cpat kalau dak aku sula sorg2...

*aznal,bae & man: best siots maaaaa dohhhhhhh jadik bapak....try ure best round ni & i wish u all da best....kalu tok tahu caro lagu mano jugok haa bulih la mari jumpo denge pokcik...lamao doh pokcik dok simpe ilmu gonih...tok payoh susoh2 bawok 12 inggit suku jah..eehh dok la pokcik kecek sngoti nih....hahahah....la ni sorry kalau ampa nak jumpa aku malam2 mai umah aku naaa...ecececece...aku zybi jaga anak...


: : Hang pasaipaaa?? : :

: : Survive menjaga Adam tanpa bantuan : :

ShilaShower
0 Comments

No comments:

Post a Comment

feedburnerfacebooktwitteremail