MRSM Jasin 99/2K Memang BEST~!!


Regardless of the name now is MRSM Tun Ghafar Baba, I will still call it MRSM Jasin. Sebab sijil berhenti sekolah saya tertulis: MRSM Jasin, Melaka.

Ok,

I finally had a chance to join this get together activity and this time it was held at Bugis Street Kopitiam, Pandan Indah last Saturday. I was really happy to see these familiar faces again and in fact, few whom I've never met (not even once) since last 9 years.

I miss my happy days in Jasin when I had a lot of fun with my girls. I had a very insignificant number of guy friends, sebab mereka kurang preference dengan saya. Hahahahha. Those were the days! Now those problem-free days are gone. Well, compared to current situation now, having to read 10 of 300 pages thick books back then wasn't really a problem. Demanding roles and responsibilities are more challenging now and that have taken portion of my freedom away. *Nevertheless, life is much much better and happier now. =)

I was not a top scorer neither a role model to others, few rules were broken and even got myself into minor miscief. Still, nothing to regret and I'm happy to have that memory in my heart. It's a nostalgia now and I miss those wonderful days so much.

*Like lari maraton merentas basketball court and padang luas terbentang, keluar ikut lubang kecik belakang semak dekat area grandstand sebab nak pegi makan dekat gerai tepi masjid. ke surau? Rasa nak pegi jamban, hentam masuk toilet kecik dekat luar rumah orang. Ok. Sekali tu je lah kejahatan terlampau yang pernah dibuat. Cuma rasa sedikit bodoh sebab waktu tu waktu menadah kitab dekat surau. Apa nak jadi neh? Whose to blame? My partner in crime, Dada or me myself? =P

*Itu tak masuk kes senyap2 cilok makanan dalam dapur. Jaytee? Kamu mahu komen apa2 di sini? Yang hampehnya bukan amik ayam, tapi TEMPE. Satu tupperware dah balun, idok juge aku putih macam ex menteri nuuu haaa. Kuikuikuikui

*Banyak lagi aktiviti dan kegiatan bawah tanah telah berlaku tapi biarlah semua menjadi rahsia. =P Nanti esok Adam baca, tak elok. Kuikuikuikui


Mereka rakan seketinggian saya.





Tertidur sendiri. Kesian anak saya...




Dan tidak lupa gambar individu-individu yang hadir. Supaya muka-muka ini tidak hilang dalam ingatan dan menjadi sebahagian daripada khazanah gambar ShilaShower. =) *But this is not a complete list. Ada gambar yang tak ada. Saya minta maaf. Photographer tak amik pun. =P

Fahmi Tuan Presiden. Gaya dah macam YB sekarang ni. Tak macam Presiden Langkawi Rock & Roll tu. Tetttttttttttt!!!

Aboy Ortega. Presiden persatuan Jasinlicious. Nama sebenar Razli Efandy. Nama tak berapa sebenar Elly Iskandar. *Ko pernah ada skendel ngan Fasha Sandha ke? Tettttt lagi sekali.

Mariam. Pengacara majlis. Gembira kamu senyum yer.


Khairunnisa. Atau lebih dikenali sebagai Karen. Or Ahkang. Hihihihi. Macam datin dah aku tengok ko ni Karen. =P

Liyana. Atau nama glemen Yon. Kerja ExxonMobil. Bagus, kerja hebat. Masih drool lagi pada tutttt....kah?? Hihihihihi

Syura. Muka size serba serbi sama je macam dulu.


Ini lagi sorang. Sama jugak takde beza. Isk. Yusrina nama dia.


Yang ni banyak beza. Hahahhaa. Ampun, ko jangan bakor blog aku pulak Qayyum. Tuan punya blog ini. Sile baca. Bagus penulisan dia.

Ayin. Baru kawen, jugak dengan ex-Jasin yang bernama Tawil. Esok anak nak bagi MRSM TGB kah? Hehehe

Cikgu Sufiah. Comel je. Cikgu BM darjah satu. Rasanya, cikgu dengan anak murid sama cute. Hihihihihi....

Acab. Bakal pengantin Oktober ini.

Ex-classmate saya. Najwa a.k.a Kapot. Bakal bini kepada lelaki di atas. Ramai hokey yang kawen sama-sama batch.


Ex-classmate saya jugak. Hishamuddin. Atau Lohe. Dia kata dia kerja jual air di bazar-bazar. Boxer nostalgia skendel bagi ko simpan lagi tak? Hahaha.

Dino. Dia ni second batch. Wah! Nak discriminate batch pulak. Hahhaha. Takla, jangan marah yer Tuan Arkitek.

Abu Dzar. Owh, takda apa nak cakap, sebab dia kelas depan. Dan saya tak pernah kenal budak2 laki kelas bijaksana nih. =P

Ibu mengandung yang bakal bersalin Disember ini. Nama dia Baizura. Badan comel saje walaupun perut ke depan. Tak macam saya dulu. Tskkk....

Ridzuan a.k.a Paloh. Suami kepada wanita di atas. Lagi pasangan kawen sesama batch.

Intan Farhana. Hora-hora joli-joli kat maktab, tapi time exam tetap score. Isk, jeles tawu.

Kak Ja. Apasal ada kak kat depan tu ha?


Zilfalinda. Sangat mementingkan kecantikan diri luar dan dalam. Zaman aku tak reti apa itu makeup, toner, moisturiser bagai, dia sudah expert dari segala sudut. Suka melumur losyen ke seluruh badan lepas mandi.

Tidak perlu dijelaskan apa apa di sini. Hahhaha.

Azri. Tak ada komen. Sebab tidak lah berapa kenal. =P

Faiz. Nama glemen, Hardcore. Hardcore bidang apa, saya kurang pasti. Hihihihihi

Wandut. Yang perasan, suruh Adam panggil dia Kak Wan? Like hellooooo makcikk??

Hilmi Asyran. Memang hafal nama penuh dia nih. Juga dikenali sebagai Achong.

Jenol. Nama betul Yuszainol. Takde komen jugak.


Ahli sukan negara. Eyh tak maktab. Tapi kalau sekarang masih bergiat aktif, saya tak pasti pula. Nama pendek Dano. Nama betul Norasyid Sudarno. Wah aku hafal nama dia!

Rahmat. Tak ada komen juge.


Maru. Auditor Deloitte. Tabah betul hati kau Maru untuk teruskan hidup di bawah timbunan audit working papers. Tapi takpe, aku yakin RM nya bagus. Hehehehhe.


Rohazlee. Pengimport Victoria Secret untuk saya suatu masa dulu.


Adam Haris Mohd Fakhruddin. Pelajar MRSM TGB (erghh) tahun 2025. 16 tahun kan. Walaupun bapak dia berjanji untuk pastikan Adam masuk MRSM Langkawi. Isk.!
.
.
.
.
P/S: Boleh lawan ke tahap vogi-the-vass hot-hot-hit MRSM Jasin ni tuan presiden MRSM Langkawi? Zasssss!! Kang kena cop derhaka pulak. =P
ShilaShower
0 Comments

No comments:

Post a Comment

feedburnerfacebooktwitteremail